القائمة الرئيسية

الصفحات

بيحارب جيش الاموات وبينقذ بنته الوحيدة من ملك الزومبى | ملخص فيلم Army of the dead

 

بيحارب جيش الاموات وبينقذ بنته الوحيدة من ملك الزومبى | ملخص فيلم Army of the dead

بيبدا الفيلم بظهور كتيبة من الجنود مكلفين بنقل صندوق خطير جواه شئ خطير ومجهول محدش يعرف عنه حاجة. وعندهم تعليمات أن محدش يقرب من الصندوق مهما حصل أو يتعامل معاه.

 

وفجأة بيظهر علي الطريق عربية ركاب بتصدم بعربية كتيبة العساكر والصندوق بيقع علي الارض . بيبدا الجنود يتصلوا بإدارة الجيش ويبلغوهم اللي حصل ، لكنهم بيستقبلوا تعليمات فورية من الإدارة أنهم يغادروا المنطقة فورا ومايتعاملوش مع الصندوق. في نفس الوقت بيخرج كائن غريب وخطير من جوة الصندوق ويبدأ يهاجم الجنود ويخلص عليهم واحد ورا التاني لغاية ما قضي عليهم كلهم.

 

بتبدا العدوي اللي نشرها المخلوق دة تنتشر في مدينة لاس فيجاس كلها لدرجة أن كل اللي فيها اتحولوا لجيش من اموات الزومبي. وبيضطر الجيش أنه يعمل حصار علي المدينة عشان يمنع دخول أو خروج اي كائن من جيش الاموات للمدينة. وبيقرر الجيش أنه خلال أيام قليلة هيرمي قنبلة ذرية تقضي علي المدينة كلها.

 

في الوقت دة بنلاقي سكوت بطل الفيلم اللي بيشتغل في مطعم اكل بيتقابل مع مليونير كبير رئيس نوادي ليلية اسمه تاناكا وكان بيملك كازينو كبير فى مدينه لاس فيجاس وفيه فلوس كتير جدا، لكنه مايقدرش يدخل لية أو ياخد منه حاجة لأن المدينة كلها متحاصرة من الجيش وممنوع حد يدخل ليها

بيتكلم تاناكا مع سكوت وبيقوله أن الكازينو بتاعه الموجود في لاس فيجاس فيه مبلغ ٢٠٠ مليون دولار وأنه لو نجح في أنه يجيب الفلوس دي هيكون نصيبه منها ٥٠ مليون دولار وبيطلب منه أنه يجهز فريق من أتباعه عشان يساعده في المهمة وبيديله خريطة للمكان عشان يقدر يوصل.

- ملخص الفيلم بالكامل موجود فى الفيديو بالأعلى 

 

بيحارب جيش الاموات وبينقذ بنته الوحيدة من ملك الزومبى | ملخص فيلم Army of the dead




هل اعجبك الموضوع :
author-img
موقع ويب شامل للفنون والموسيقي والتقنية والمعلومات التكنولوجية والبرامج وشروحات الربح من الأنترنت والاخبار العامة

تعليقات